poniedziałek, 21 maja 2012

Gra logopedyczna


Z serii zrób to sam......Dzisiaj pokażę grę logopedyczną może już niektórym znaną jednak przeze mnie niedawno odkrytą. Zabawa logopedyczne rybki wykorzystywana  jest w terapii dzieci z różnego rodzaju wadami wymowy. Wykorzystuje się ją na etapie utrwalania zaburzonej głoski w wyrazach. To od nas zależy jak dobierzemy obrazki- ja postanowiłam przygotować sobie zestaw obrazków, który na pewno przyda mi się w terapii rotacyzmu. To co mi się najbardziej podoba w tej grze to jej uniwesalność i duża możliwość zastosowań. 



                     SKŁADNIKI POTRZEBNE DO WYKONANIA :

1. Niepotrzebne gazety, czasopisma, katalogi z ubraniami, meblami w których znajdziemy obrazki z
  przedmiotami, które w swojej nazwie będą zawierać daną głoskę.

2. Kredka lub patyk

3. Mały magnez

4. Kawałek sznurka

5. Taśma klejąca

6. Zszywacz




Zabawę zaczęłam od przygotowania wędki. Na czubek kredki przykleiłam kawałek sznurka o długości 10cm, a na koniec sznurka mocnym klejem przykleiłam magnez. Kredkę obkleiłam papierem samoprzylepnym dla lepszego efektu. Potem przyszła kolej na poszukiwania obrazków z ,, r''. Tutaj jest duże pole manewru, można wykorzystać przeróżne gazety, katalogi itp. to juz zależy od inwencji twórczej. Kolej na przygotowanie obrazków. Wycięty obrazek przykleiłam do papieru technicznego, aby było to bardziej solidne. Następnie pokryłam obrazek z obu stron taśmą klejącą. A na samym końcu przeszyłam obrazek zszywaczem. 

A tak wygląda moja wersja tej gry. Nie ukrywam było to czasochłonne, ale za to  jaka satysfakcja.







ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY !!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz